30 dní na vrácení od data doručení. Zjistěte, jak podat žádost o vrácení zboží
Většinu produktů odesíláme do 24 hodin.

Doba vyřízení objednávky se může lišit v závislosti na dostupnosti produktu a zvoleném způsobu doručení.

Zjistěte si podrobné informace
Nav switch

Zadejte hledané slovo a zobrazí se návrhy.

Hlavové složení na kolo

Hlavové složení na kolo - odolné a spolehlivé modely k dostání v prodejně Sportano

Hlavové složení na kolo jsou často podceňované, ale nesmírně důležité součásti každého jízdního kola. Jejich hlavní funkcí je zajistit spojení mezi rámem a vidlicí jízdního kola a zároveň umožnit volné otáčení řídítek. Umožňují plynulé a přesné řízení jízdního kola a zajišťují bezpečnost jízdy.

Struktura a součásti kormidla: co tvoří tuto důležitou součást?

Ačkoli se kormidla jízdních kol mohou zdát na první pohled jednoduchá, skládají se z mnoha klíčových součástí, které společně zajišťují hladké a stabilní řízení. Každá součást kormidla hraje svou specifickou roli a ovlivňuje celkový výkon a životnost celého systému.

Kormidelní misky jsou jedny ze základních součástí kormidla. Jsou to kovové součásti, které jsou zaraženy nebo zalisovány do rámu kola a slouží jako uložení ložisek. Misky musí být přesně vyrobeny, aby se zajistilo správné uchycení a minimalizovalo tření.

Srdcem kormidla jsou ložiska. Jsou zodpovědná za plynulost pohybu a snížení tření mezi vidlicí a rámem kola. Mohou být vyrobena z různých materiálů, ale nejběžnější jsou ocelové kuličky nebo válcové válečky.

Další důležitou součástí je přítlačný kroužek, který slouží k přitlačení ložisek k misce řízení. Spolupracuje s miskami, aby zajistil správné množství tlaku a udržel ložiska na místě.

Matice řízení (u kormidel se závitem) nebo spojka (u kormidel bez závitu) upevňuje vidlici k rámu a zajišťuje správné napnutí ložisek.

Kryt kormidla je malá, ale důležitá součástka, která se umisťuje na horní část vidlice a slouží k ochraně kormidelního systému před prachem, blátem a jinými nečistotami.

Typy kormidel: rozdíly a použití různých modelů

Kormidla jízdních kol, ačkoli se mohou zdát jako skromná součástka, hrají v konstrukci jízdního kola klíčovou roli a určují plynulost a přesnost řízení. Existuje několik základních typů kormidel, které se liší svou konstrukcí, způsobem montáže a účelem.

Závitová kormidla jsou tradičním řešením, které v cyklistickém průmyslu dominovalo po mnoho let. Vyznačují se tím, že na horním konci vidlice je závit, na který se našroubuje speciální montážní matice. Tento typ kormidla vyžaduje použití hlavy řídítek a jeho seřízení a montáž je ve srovnání s modernějšími bezzávitovými kormidly časově náročnější. Jsou ideální pro klasická, retro kola a městské modely.

Bezzávitová kormidla, známá také jako "aheadset", jsou moderním řešením, které se stalo standardem u většiny moderních kol. U tohoto systému je vidlice připevněna přímo, bez použití závitů, což umožňuje snadnější výměnu řídítek a přesnější nastavení výšky. Tato kormidla se častěji vyskytují na horských, silničních a krosových kolech díky snadnému nastavení a montáži.

Integrovaná kormidla jsou dalším krokem ve vývoji kormidel jízdních kol. U tohoto systému jsou ložiska zabudována přímo v rámu, čímž odpadá potřeba tradičních misek. Výsledkem je "čistší" a úhlednější vzhled kola a také potenciální úspora hmotnosti. Tento typ kormidel je oblíbený zejména u závodních kol a některých modelů MTB.

Semiintegrovaná kormidla představují kompromis mezi klasickými a integrovanými kormidly. Ložiska jsou uložena pod povrchem rámu, ale ne přímo v něm, což umožňuje některé estetické a designové výhody.

Výběr správného kormidla závisí na řadě faktorů: typu kola, zamýšleném použití, individuálních preferencích a rozpočtu. Ať už se rozhodnete jakkoli, klíčové je správné uchycení kormidla k rámu a vidlici, které zaručí nejen jízdní komfort, ale také bezpečnost.

Materiály používané při výrobě kormidel: od oceli po hliník a uhlíková vlákna

Materiál, ze kterého jsou kormidla vyrobena, má přímý vliv na jejich odolnost, hmotnost a jízdní vlastnosti. Výběr správného materiálu je klíčem k dosažení požadovaných vlastností kormidel a splnění individuálních potřeb jezdce.

Tradičním materiálem používaným při výrobě kormidel je ocel. Je pevná, robustní a relativně levná, takže je oblíbenou volbou, zejména u levnějších modelů kol. Je však těžší než jiné materiály a může být náchylná ke korozi, pokud není řádně chráněna.

Hliník je lehčí než ocel a má dobré antikorozní vlastnosti. Často se z něj vyrábějí jízdní kola střední a vyšší třídy díky vynikajícímu poměru pevnosti a hmotnosti a výrobním nákladům.

Uhlíková vlákna jsou při výrobě kormidel poměrně novým materiálem, ale mezi výrobci závodních a horských kol si získávají stále větší oblibu. Nabízí nízkou hmotnost, vysokou tuhost a vynikající tlumicí vlastnosti, ale jeho výroba je také dražší.

V závislosti na potřebách jezdce a rozpočtu mají různé materiály různé výhody. Je důležité zvážit všechny možnosti a vybrat kormidla, která nejlépe splňují individuální požadavky.

Rozbalit popis Sbalit popis