Historie značky Spalding sahá až do roku 1876, kdy její zakladatel Albert Goodwill Spalding, slavný americký hráč baseballu, využívá svých praktických znalostí k vývoji prvního výrobku - baseballového míčku, který nadobro dobývá sportovní trh a stává se měřítkem ve výrobě na několik dalších desetiletí. Necelých deset let po tomto převratném vynálezu se značka stává jedním z největších výrobců baseballových pálek ve Spojených státech a pomalu získává popularitu po celém světě. V roce 1894 rozšiřuje společnost Spalding svou produktovou řadu o basketbalové míče a o rok později o volejbalové míče, které rychle dobývají sportovní průmysl.
Ve 30. letech 20. století dosahuje značka Spalding velkolepého úspěchu. Její basketbalový míč vyrobený z kompozitní kůže se stává oficiálním míčem NBA. Tato událost přináší společnosti celosvětovou slávu a její výrobky začínají používat nejprofesionálnější sportovci.
Počátek roku 2000 byl pro značku obdobím neustálého růstu a vývoje nových technologických řešení. Tehdy výrobce Spalding představil míč vyvinutý s integrovanou technologií Micro-Pump® a Infusion. V roce 2006 byl představen bezvzduchový basketbalový míč NEVERFLAT Spalding, který si udržuje úroveň nafouknutí po dobu nejméně jednoho roku. Jednalo se o převratný objev, který určil cestu pro další konstrukci koulí. V roce 2008 společnost vydala řadu produktů určených pro nejmladší uživatele - GEAR Rookie, která zahrnuje specializované herní příslušenství přizpůsobené dětské postavě a schopnostem.
V průběhu let dosáhla značka Spalding neuvěřitelného úspěchu a stala se jedním z předních sportovních výrobců. Její produkty stojí za to si vybrat jak na začátku cesty k týmovým sportům, tak i jako pokročilý hráč.