Počátky outdoorové značky The North Face sahají do roku 1966, kdy se její zakladatelé Douglas a Suzie Tompkinsovi rozhodli založit malý obchod s horolezeckým vybavením. Teprve o několik let později, když se k týmu připojil Kenneth Klopp, začala společnost vyrábět vlastní outdoorové doplňky a pomalu si začala budovat silnou pozici na trhu.
V roce 1969 uvedla společnost The North Face na trh svůj první průlomový výrobek - batoh Ruhstac s praktickými kapsami. Netrvalo dlouho a na trh byl uveden další ikonický produkt, stan Oval Intention, který odolával silným poryvům větru. Na přelomu 80. a 90. let minulého století uvedl výrobce na trh také řadu oblečení určenou lyžařům a snowboardistům, která je dodnes velmi oblíbená. Značka neustále stanovuje nové standardy ve výrobě a vytváří moderní trendy.
Pro společnost The North Face je důležité zlepšovat své výrobky a vyvíjet inovativní technologie, které mohou zlepšit výkonnost konkrétního výrobku. Proto značka již v roce 1976 otevřela vlastní laboratoř s kvalifikovanými inženýry a designéry. Právě tam byly vyvinuty první materiály využívající nepromokavou membránu GORE-TEX® a další technologie, jako jsou FUTURELIGHT™, FlashDry™, WINDWALL® a Vectiv™. V průběhu let se společnost The North Face stala jednou z předních značek v oblasti sportovního zboží, která nabízí řadu produktů včetně praktických outdoorových doplňků, technického oblečení a trekové a horolezecké obuvi.
Od roku 1997 je mottem značky "Nikdy nepřestávej objevovat". Tímto mottem se společnost řídí od svého založení a díky němu rozvíjí nové výrobní kompetence. V týmu The North Face navíc pracují outdooroví nadšenci, jako je Sally McCoyová, která v 70. letech minulého století zdolala nejvyšší vrchol světa Mount Everest (8848 m).